Rita Triest

Ninove

Gemeente- en politieraadslid

Voluit voor Liedekerke

Bereikbaarheid, toegankelijkheid en sociaal contact. Dat zijn de pijlers van het politieke engagement van Rita Triest. Die pijlers komen tot recht in haar betrokkenheid in het vrijwilligers- en verenigingsleven. Haar engagement gecombineerd met jarenlange politieke ervaring maakt haar tot een uitstekende kandidaat voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

In 1978 koos Rita resoluut voor de CD&V omdat haar persoonlijke waarden en doelstellingen hier het beste mee overeenstemmen. Ze groeide uit tot kabinets- en parlementair medewerker en leerde zo het reilen en zeilen kennen van het politieke leven.

Na haar eerste verkiezing in 1982 zetelde ze in het OCMW en nadien in de gemeenteraad. Met haar 36 jaar ervaring als OCMW-, gemeente- en politieraadslid beschikt ze over de nodige kennis en bagage om iedereen met raad en daad bij te staan. Bovendien vindt Rita gelijke kansen ook erg belangrijk. Zo is zij regiovoorzitster van Vrouw & Maatschappij (CD&V Politica) en een aanspreekpunt voor 35 afdelingen in deze regio.

In haar vrije tijd neemt Rita actief deel aan het verenigings- en vrijwilligersleven in Liedekerke. Ze is secretaris van Toneelkring De Motoen en medeoprichter van ‘Kerstwens Likert’, die instaat voor de jaarlijkse kerstmarkt. Als vrijwilliger is ze actief bij Kom op Tegen Kanker, 11.11.11. en de Warandefeesten. Dit alles zorgt er voor dat Rita niet enkel op de hoogte is van wat leeft in Liedekerke, maar ook de handen uit de mouwen steekt voor haar gemeente. Verder is Rita ook mantelzorger voor haar moeder van 88 jaar. Dit maakt dat ze een warm hart uitdraagt naar ouderen en al diegenen die af en toe een helpende hand kunnen gebruiken.

Liedekerke Leeft en Liedekerke doet ontmoeten. Op 14 oktober 2018 hoopt Rita jou te ontmoeten. Jij kan haar jouw stem geven op de 2de plaats van de CD&V-Plus-Lijst alsook op de 17e plaats van de provincieraadslijst.