Opening volkstuintjes in Liedekerke

zaterdag, 3 juni, 2017
Opening volkstuintjes in Liedekerke
In 2015 ontving het gemeentebestuur een Vlaamse subsidie om volkstuintjes op te starten op een perceel in de Beysstraat. Hier zullen buurtbewoners tuinieren en op een ecologische manier lekkere groenten en fruit kweken. Verhoogde bakken en aangepast meubilair geven ook mindervaliden van de Valier de kans om een moestuin te houden. Ondertussen zijn de tuintjes afgebakend, de bankjes geplaatst en de plantjes in de grond gestoken.

Er zijn 6 percelen voorzien, waar er al 5 van verhuurd zijn aan buurtbewoners, die er al een succesvolle moestuin van gemaakt hebben. Zij zullen op een zo ecologisch mogelijke manier kunnen tuinieren en gezellig verpozen op de zitbank. Zo komt dit project ook het sociale aspect ten goede.

Tevens zijn er ook 3 verhoogde bakken en speciaal meubilair voorzien, waardoor de mensen van De Valier ook de kans krijgen om te tuinieren. Voor andersvaliden is het niet altijd makkelijk om anders ook een moestuin aan te leggen.

Zaterdag werden deze tuintjes onder grote belangstelling van de huurders, de mensen van de Valier en buurtbewoners, door het gemeentebestuur plechtig geopend. De opening gebeurde door schepen van Milieu en tevens Burgemeester Luc Wynant.

Hopelijk wordt dit project een enorm blijvend succes en kan het Liedekerkse gemeentebestuur nog meer van deze prachtige initiatieven opstarten.

meer info: milieu@liedekerke.be