Opening Speelweide aan Bokaal

maandag, 15 mei, 2017
Opening Speelweide aan Bokaal

Op 15 mei opende schepenen Steven Van Linthout (CD&V) en Hans Eylenbosch (SP-A) bevoegd voor Jeugd en speelpleinen het nieuwe speelterrein.

Chiro Liedekerke, Vakantiekampen en de sportverenigingen van Liedekerke dienden in samenwerking met Gemeentebestuur Liedekerke een aanvraag in om het speelterrein aan jeugdcentrum Bokaal op te frissen. Onder andere zij werden geselecteerd als laureaten van de projectoproep ‘Tover jouw speelterrein om tot een groen avontuur’.

Studenten uit de opleiding tuin- en landschapsarchitectuur van Hogeschool Gent maakten een ontwerp en beplantingsplan waarin de ideeën van de verenigingen werden omgezet. Het project heeft €10.000 financiële steun van het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) ontvangen. Departement Leefmilieu, Natuur en Energie van de Vlaamse Overheid coördineerde de natuur- en speelvriendelijke beplanting van de zone.

Gemeente Liedekerke investeerde zelf ook nog meer dan €18.000 in het speeltoestel op de speelweide van Bokaal.

Foto: Jacky Delcour