Liedekerke en zijn zijwegen, je kan ze niet van elkaar wegdenken. CD&V Liedekerke is daarom uiterst tevreden dat de vernieuwing van de Zijwegen nr 6, 8, 10, 12 en Hoeksken dit jaar wordt uitgevoerd. De gemeente heeft op 3 mei 2018 de opdracht toegewezen aan een aannemer, en dit voor een totaalbedrag van 727.000 euro (incl. BTW). “Hiermee wordt één van de centrale punten van het vorige verkiezingsprogramma gerealiseerd”, geeft burgemeester Luc Wynant aan. “Daarnaast wordt de parking gelegen aan de Opperstraat en Zijweg nr 10 volledig vernieuwd.”

Het gemeentebestuur maakt van de gelegenheid gebruik om ook een nieuwe riolering aan te leggen. Samen met deze wegen- en rioleringswerken zullen de nutsmaatschappijen Eandis, TMVW (nu FARYS), Proximus en Infrax moderniserings- en aanpassingswerken uitvoeren aan de nutsleidingen in de bovengenoemde projectzone. Verder zullen de zijwegen voorzien worden van nieuwe én duurzame openbare verlichting met LED-armaturen.