Alhoewel het exploiteren van een zwembad voor een kleine gemeente als Liedekerke geen evidentie is, kiest het gemeentebestuur er bewust voor om zwemfanaten van de nodige accommodatie te blijven voorzien. Om die reden werd onlangs de beslissing genomen om het zwembad zodanig te renoveren dat de bijna 135.000 bezoekers (waarvan 99.000 schoolkinderen) voor vele jaren verzekerd zijn van een zwembeurt kort bij huis.

Zo zal er bijvoorbeeld een grondige betonherstelling gebeuren van de kelder én zal de zwembadkuip opnieuw volledig waterdicht gemaakt worden. Bijkomend zal er een volledige overschakeling gebeuren naar LED-verlichting en zal er een zonneboiler geplaatst worden. Naast een betere isolatie van het dak zal dit er voor zorgen dat het zwembadgebouw een pak energiezuiniger zal zijn. Ook de gevel zal een volledige make-over krijgen, zodat het zwembadgebouw beter aansluit bij Bokaal en de sporthal. Zwemmers kunnen dus op beide oren slapen: zwemmen in Liedekerke blijft ook in de toekomst gegarandeerd!

• Sport